19 Nisan 2010 Pazartesi

evlilik yıldönümü pastası

Bu sevimli kuşlar oğlumu, eşimi ve beni simgeliyor. O zaman kızım henüz ufukta bile gözükmüyordu. Çok zevk alarak yapmış olduğum bir pastaydı alıntısı ise pasta yapmayı bana sevdiren http://www.pastaci.blogspot.com/
bloğudur. Bu blogdan kuşların ve çikolatalı çubukların nasıl yapıldığını görebilirsiniz. Ben çubukları hazır olarak burda bulmuştum, şimdi Türkiye'de bulunabiliyor. Orjinalinde iki kuş var ben birde Arda'yı eklemiştim. Çok da sevimli oldular. Tabi birde şunu belirtmek lazımki ilk şeker hamuru denemelerimden biri o yüzden hamur eğri  büğrü :) gerçi bugünde değişen bir şey yok :) Türkiye'de çok rahatlıkla hazır şeker hamuru bulunabilmekte ama ben burda bulamıyorum bulsamda çok ufak boyda oluyor. Şunu tekrarlayabiriz o zaman : Türkiye'm, Türkiye'm. Siz şeker hamurunu hazır kullanabilirsiniz ileriki zamanda tarifinide arşivime ekleyeceğim.

pasta malzemeleri:
20 cm.lik kalıp için
4 adet orta boy yumurta
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker

1 paket vanilya (ben yıllardır kullanmıyorum sentetik olduğu için)
1 paket kabartma tozu
4 çorba kaşığı kakao
8 çorba kaşığı yoğurt
1/2 su bardağı sıvı yağı

ara kreması için: 

2,5 su bardağı süt
3 paket çikolatalı toz kremşanti
2 adet muz

hazırlanışı:
Yumurta, şeker ve vanilya şeker eriyene kadar çırpılır.  Yoğurt, sıvıyağ eklenir biraz daha çırpılır. Un, kakao, kabartma tozu da eklenerek karışımın üzerinde göz göz olana kadar çırpılmaya devam eder. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında yaklaşık 20 dk. pişer. Piştiğini pandispanyanın üzerine elimizle hafif hafif vurduğumuzda tok ses geliyorsa piştiğini anlarız. Benim yöntemim bu.
Pandispanya bir gün önceden yapıp bekletilir, ertesi gün ilk önce üzerinde kabaran yerlerini uzun tırtıklı bir bıçakla traşlayıp düzgünleştiriyoruz, pandispanyayı 3'e bölüp aralarını meyve suyu, şekerli süt yada şeker şurubuyla ıslatılıyoruz. Kremşanti sürüp muz dilimleri koyup katları bitiriyoruz ve kalan şantiyle üzerini sıvayıp gelişi güzel çikolatalı çubuklarla kaplıyoruz ve hazırlanan kuşları pastamızın üzerine yerleştiriyoruz.

2 yorum:

GÜVEN SERİN dedi ki...

Çok hoşlar :))

Tüm aileye sevgiler yolluyorum ben

yemekbiraşk dedi ki...

tekekkur ederiz.

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe