3 Eylül 2010 Cuma

penne frutti di mare (deniz meyveli/ürünlü penne)

Bizim evde makarna soslarının erbabı eşimdir. Bir italyanla rahatlıkla yarışabilir. Belki çocukluğunun büyük bir kısmını italyan komşularıyla geçirmiş olmasından kaynaklanabilir. Bir bolenez sosunu en az üç saat kaynattıklarını söyler. Beni görmesinler o zaman, soğan kıyma anında kavrulur üzerine bol miktarda domates rendesi, sarımsak baharatlar derken 10 dakikada hazır. Eh işi erbabına bırakmak lazım dedim, kenara çekildim ve önünde şapka çıkardım :) yine çok güzel soslarından birini hazırladı bende sizlerle paylaşmak üzere amatör makinemle fotoğrafını çektim.
malzemeler

1 paket (300gr) karışık deniz ürünü
500 gr penne
400 ml krema
1 çay kaşığı kırmızı tozbiber
1 çay kaşığı pulbiber
1 çay kaşığı karabiber
150 gr rendelenmiş parmesan (eski kaşar olabilir)
4 ym kaşığı zeytinyağ
1 tatlı kaşığı nişasta
2 diş sarımsak
tuz

Hazırlanışı

Penneleri yağlı ve tuzlu bol suda haşlayın hafif dişe gelecek şekilde pişirin ve süzün.

Sosu için, pulbiber, kırmızı biber  ve sarımsağı zeytinyağında hafif kavurun. Kremayı ekleyin kaynamaya başladığında nişastayı pennenin suyunda (1/2 çay bardağı kadar) çözün nişastayı, peyniri ve karabiberi ekleyin karıştırın frutti di mare yi ekleyin kısık ateşte 10 dk. pişirin tuzunu ayarlayın ocaktan alın. Pennelerin üzerine döküp karıştırın sıcak olarak servis yapın.



15 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık bayılırım deniz mahsullü makarnaya eminim pek lezzetlidir

www.sendepisir.com dedi ki...

Ellerinize sağlık,afiyetler olsun, iyi hafta sonları..
sendepisir/Nilgün

kalpkurabiye dedi ki...

hımmmmmmmmmm...
tatlımm ellerine sağlıkkk makarna ve deniz ürünleri hiç beraber yemedim ve yapmadım..
değişik hoş bir fikir:)

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Değişik bir lezzet !
Ellerıne sağlık afıyetler olsun bereketi ile...

anneanneninemekleri dedi ki...

Eşinizin de sizin de ellerinize sağlık,ben butür ürünleri hiç yemedim asla da yiyeceğimi sanmıyorum,sevenler için güzel bir lezzet olduğuna eminim.Sevgiler

özlem dedi ki...

eşinin ellerine sağlık.

NzlGl dedi ki...

Her ikinizinde ellerine sağlık....
sevgiler

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı cumalar. Eşinizin ve sizin Ellerine sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Makarnayı sosu olmadan düşünemiyorum, hazırladığınız sosla harika olmuştur eminim, ellerine sağlık. Eşim tereyağlıı ve peynirli dışında pek sevmez ama ben değişik soslar denemeyi çok severim.
Sevgiler...

Tümay Öztürk dedi ki...

İçinde bol karides olduğu sürece herşey mükemmeldir benim için:) Ellerine sağlık:)

pelince dedi ki...

Haklısın biz sosları çok kaynatmıyoruz ;) makarna şahane gözüküyor,iftar için düşünebilirim..
ellerine sağlık..

afiyetler olsun..

Birsel ve İrem dedi ki...

Deniz ürünlü makarna hiç yemedim ama "usta"nın hazırladığı sosla eminim harika bir lezzet olmuştur. Eşinizin ellerine sağlık. Fotoğraflayıp, tarifi paylaştığınız için de teşekkürler. Afiyet olsun.
Sevgilerimle...

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Eminim cok güzel olmustur. Ben nedense deniz ürünlerine karsi cekingenligimi yenemedim. Bir denemek lazim. Sevgiler...

Narince dedi ki...

O zaman başka makarna sosları da bekleriz biz:))

yemekbiraşk dedi ki...

sevgili Aylin kesinlikle çok lezzetli :)) sevgiler..

Nilgün Hanım çok teşekkürler sizede hayırlı haftasonları
sevgiler..

Denizcim kısa zamanda dene diyorum o zaman bende :))
hoşcakal canımcım..

Sevilcim çok teşekkürler. aminnn..
sevgiler..

anneannenin emekleri. ablacım çok teşekkürler. evet yiyemeyenler için kenarından geçilecek bir tarif değil :)) amaaa sevenlerininde bayıldığı bir tat :))
sevgiler..

Sevgili Özlem çok teşekkürler
sevgiler..

Sevgili Nazlı çok teşekkürler..
hoşcakal..

Fuat Bey çok teşekkür ederim sizede hayırlı cumalar
saygılar..

Mine Hanım çok teşekkürler aslında bende tereyağlıpeynirli çok severim. bu sosta arada bir değişiklik için güzel..
sevgiler..

Tümay Hanım size katılıyorum :))
sevgiler..

Pelin Hanım çok teşekkürler. beğendiğinize çok memnun oldum
sevgiler..

Sevgili Birsel tevazunuz için çok teşekkürler:) görüşmek üzere
sevgiler..

Sevgili Nesrin bende 3-4 yıldır yiyorum hepsini de değil istakoz yengeç hariç ama bu kalamar ahtopot karides alışıncada baya tatlı geliyor :))
sevgiler..

sevgili Necla kesinlikle sıradakiler tek tek gelecek :))
sevgiler..

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe