24 Şubat 2011 Perşembe

beef stroganoff ve dört peynirli makarna sosu

Adı çok afilli ama yapımı bir o kadar basit, davet sofralarına da gönül rahatlığıyla çıkarılabileceğiniz  bir ana yemek. Patates püresi ile servis yaptım arzu edilirse patates kızartması yada başka bir garnitür kullanılabilir.

malzemeler
500 gr biftek
1 adet kuru soğan
200 gr mantar
200 ml krema
1 ym kaşığı un
3 ym kaşığı zeytinyağ
2 çay bardağı su
karabiber
tuz

hazırlanışı
Biftekleri uzun şeritler halinde ince doğrayın. Derin bir tavaya zeytinyağını alıp ısıtın etleri ilave edin pişirin. Soğanın kabuklarını soydukdan sonra ince yemeklik doğayın ete ilave edin soğanlar yumuşayana kadar kavurun. Mantarları dilimleyip unla beraber ete ilave edin bir iki dakika çevirin suyu, kremayı, karabiberi ve tuzu ilave edin orta ateşte suyunu biraz çekene kadar pişirin.

patates püresi
600 gr patates
1 ym kaşığı tereyağ
1 çay bardağı süt
tuz

Patateslerin kabuklarını soyun yıkadıktan sonra bol suda haşlayın. Suyunu süzdükten sonra daha sıcakken patatesleri ezin içine tereyağ, süt ve tuzu ekleyerek ocağın üstünde karıştırarak sütünü çektirin.

Servis tabağına alarak üzerine beef stroganoffları koyarak servis yapın.

Dört peynirli kremalı spagetti
İtalyanların tipik bir yemeği olan dört peynirli sos, makarna sosu yada pizza olarak çok yaygın kullanılıyor. Pizzaya da çok yakışan bu dört peyniri, Türkiye'nin nefis peynirleriylede uygulayabilirsiniz.

malzemeler
100 gr emmentaler peyniri
100 gr gouda peyniri
150 gr gorgonzola peyniri (küflü)
100 gr permasan peyniri
(yada eski kaşar, çerkez, dil, taze kaşar vs)
1 ym kaşığı tereyağ
1 ym kaşığı zeytinyağ
1 ym kaşığı un
2 diş sarımsak
200 ml krema
1 su bardağı süt
değirmen karabiber
tuz
1 pk spagetti (500gr)


hazırlanışı
Spagettileri bol suda içine tuz, zeytinyağ damlatarak haşlayın. Spagettiler haşlanırken sosunu hazırlayın. Bunun için, tereyağ ve zeytinyağında unu kavurun ezilmiş sarımsağı ekleyin karıştırın. Kremayı sütü ekleyin kaynadığında içine ezdiğiniz paynirleri ekleyin bir tek permasanı rendeleyin sert olduğu için kremanın içinde erimesi zor olur. Karabiberi ve tuzu ayarlayıp süzdüğünüz makarnaların üzerine döküp karıştırın. sıcak olarak servis yapın.

21 yorum:

çeşnici Handan dedi ki...

Tam ziyafet sofrasına layık olmuşlar. Görüntüler nefis insanın iştahını açıyorlar ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Benim gibi bir et sever için bu görüntüler,hele ki gece yarısı görmüşsem beni delirtiyor.

Yanında bu süper makarnayla çoooooook güzeller.
Ellerine sağlık canım .
Sevgiler

Unknown dedi ki...

bende bu yemegi yapmaya karar verdigimde çok zor sanıyordum ama ne kadar basitmiş meger.makarnanda tam benlik olmuş peynir cenneti.ellerine saglık.

dokuzuncubulut dedi ki...

Hepsi çok güzel olmuş arkadaşım. tarifler, fotoğraflar, bayıldım doğrusu. Ellerine sağlık olsun.
Sevgiler.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

oooo burada ziyafet var ;) ellerine saglik fistigim harikalar yapmissin yine ;) sicacik sevgiler

YeMeK vAkTi dedi ki...

İlla papates püresi.O kadar seviyorumki püreyi abartısız her gün yiyebilirim ..Nefs görünüyor canım özelliklede beef stroganoff mmmmmm

yedirenk dedi ki...

CANIM ET YEMEKLERİNE BAYILIRIM AMA BU BAŞKA BİR ŞEY OLMUŞ YAA :) SÜPPER,ELLERİNE SAĞLIK....

mutfagabuyrun dedi ki...

tam bir ziyafet olmuş gerçekten.harika görünüyor arkadaşım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar diliyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

çok iştah açıcı olmuşlar canım ya
öğle yemeğim için bu tabağı alsammı ne??
ellerine sağlık
hayırlı cumalar

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

handeciğim öğlen yemeği için benimle paylaşırmısın?....ellerinize sağlık nefis bir menü olmuş..

Unknown dedi ki...

Canımmmm ikiside muhteşem hele makarna dört peynirle enfes leziz olmuştur ellerine sağlık öpüyorum.

Hayatın Tatları dedi ki...

YİNE HARİKALAR YAPMIŞSIN. TAMDA ÖĞLE TATİLİNDEYİM VE ÇİĞ SEBZE YİYORUM. ONLAR NE OLARK YUTULUYOR TAHMİN ET. NEFİSSSS

Bulbulunyeri dedi ki...

Of, of, of. Yemede yanında yat olmuşlar. Makarnanın görünüşüne bayıldım.Muhteşem.Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

lezzet sefasi dedi ki...

Bastan cikaran lezzetler bunlar.
O makarna hele beni fena carpti.
Ellerien saglik canim :)

Nilgün dedi ki...

Yemin ederim sayfanı açınca yutkundum. Bu blogları gezmek sanırım beni yoldan çıkartıyor. Emeklerine sağlık,afiyet olsun..

marifet ellerimizde dedi ki...

canım ellerıne saglık ben zaten bayılırım bu ıkı lezzete:)))))))
harıka hımm canım cektı....ama olmazkı bu saatte nasıl yapıcam ben sımdı hemde 4 afacanla:(

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Tarifler birbirinden güzel..
Ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

et deme bana nefis olmuş makarna da harika ellerine sağlık canım...

kalpkurabiye dedi ki...

canımm nefis şeyler yapmışsınn..
ahh o peynirleri buralarda bulmak çok zor sen bizim içinde yap yap ye emii:))
afiyet bal şeker olsun:)

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ah fotoğraflara bakarken kendimden geçtim özellikle 4 peynirli makarnayı mutlaka yapmalıyım
ellerine sağlık arkadaşım

zarpandit dedi ki...

sen oradayken lütfen yerimede bol bol peynir ye ve bol bol peynirli tarifler yayınla :) burada peynire aşık olmama rağmen hem bazı peynirleri bulamıyorum hemde bulduklarım inanılmaz pahalı :( yerime muhakkak ye bu yüzden :)

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe