20 Şubat 2011 Pazar

çay sofrası

Çok özel lezzetleri ilk kez  denediğim çay soframı yine evimde ilk defa ağırlayacağım arkadaşlarım için hazırladım.. İlk defa laz böreği yaptım harika bir şey oldu ve ilk defa tepside içli köfte yaptım tadına doyamadık aynı hafta içinde ikinci kez tekrar yaptım.. Neler mi hazırladım beraber bakalım..

kıymalı patatesli el açması gül böreği
kuş yuvası patates salatası
gül poğaça
ton balıklı enginar salatası
tepside içli köfte
yoğurtlu cevizli ıspanak salatası
krem kremelli çikolatalı kek
laz böreği

tepside içli köfte
Sofranın resimlerini çekerken içli köftemiz fırındaydı onu sonradan görüntüledim.
Bu güzel yemeği zelihada ve aybikede de görmüştüm onları anmadan da geçmek istemedim akıma iyice düşürmüşlerdi  çünkü:)

iç harcı için
500 kıyma+2 su bardağı su
4 büyük kuru soğan
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1 ym kaşığı acı biber salçası
1 ym kaşığı tatlı biber salçası
1/2 tatlı kaşığı kimyon
1 çay kaşığı karabiber
4 yemek kaşığı  margarin (bulgurda yağı çektiği için miktar çok değil)
yarım demet ince kıyılmış maydonoz
tuz

Öncelikle kıymayı yayvan tencereye alıp üzerine 2 su bardağı suyu dökün. Kıyma suyunu çekene kadar pişirin. (bu işlemi Adana'lı bir arkadaşım yaparken görmüştüm sorduğumda da et kokusunun gitmesi ve etin daha hafif olması için demişti. Çok da doğru söylemiş test edildi:) Soğanların kabuklarını soyup çok ince şekilde doğrayın. Üşenmezseniz ayrı bir tavada kavurup kıymaya ekleyin. Ben üşendim kıymaya direk ekledim. Margarini ekleyin soğanlar yumuşayana kadar kavurun. Salçaları ve baharatı ekleyin biraz daha kavurun. Ocaktan alıp cevizi ve maydonozu ekleyin karıştırın. İyice soğumasını bekletin.
köfte fırında pişerken nar gibi kızaracak sanmayın. Bulgurunda salça olmadığından
 rengi dönmüyor cam tepsi olduğundan kenarlarından anlıyorsunuz piştiğini demlenirkende 
iç hacının rengini otomatikman bulgur alıyor 
hamuru için
2 su bardağı ince burgur
2 su bardağı kaynar su
300 gr kıyma
1 yumurta
4 ym kaşığı irmik
karabiber
tuz
Bulguru bir kaba alıp üzerine sıcak suyu dökün biraz bekletin suyunu çeksin. Üzerine diğer malzemeleri de ekleyip iyice ve güzelce yoğurun. Kalıp olarak borcamın yuvarlak tepsisini kullandım. Tepsiyi margarinle iyice yağlayın. Hamuru ikiye bölün tepsiye elinizle iyice bastırın. Üzerine soğumuş iç harcı dökün her tarafına eşit şekilde dağıtın. Üzerine kalan hamuru elinizi ıslatarak küçük parçalar yaparak yerleştirin(kıymanın üzerinde direk yayılmıyor küçük parçalar yaparak çalışırsanız daha kolay olur) üzerini elinizle ıslatarak 210C fırında pişirin. İlk harı geçince yuvarlak tabağa ters yüz ederek çevirin. Sıcak olarak servis yapın.
ton balıklı enginar salatası
bu salatayı uydurdum ama, çok da uyumlu oldu içindeki malzemeler:)
tadinadoyamadim arkadaşımızın düzenlediği etkinliğe yolluyorum

malzemeler
500 gr net enginar (yarı yarıya hem kalbini hem yuvarlak olarak kullandım)
200 gr ton balığı
1/2 limon suyu
1/2 çay bardağı zeytinyağ
1/2 çay bardağı mısır
1/2 kase kornişon turşu yuvarlak doğrayın
bir tutam ince kıyım maydonoz
1 adet domates
hazırlanışı
Enginarları limonlu suda diri kalacak sekilde haşlayın suyunu süzün. Karıştırma kabına alın (enginarları ikiye bölün çok büyük olursa dörde bölün) maydonoz ve domates hariç diğer malzemeleri de ekleyin ve karıştırın.
Servis tabağına alarak dilimlediğiniz domates ve maydonozla süsleyin.

kıymalı patatesli el açması gül böreği

hamuru için
1 kilo undan 1 su bardağı dolusu eksik un
yaklaşık 430-440 ml su
tuz
Malzemeleri karıştırarak yumuşak hamur yapın. 30 dk. dinlendirin.
iç malzemesi için
2 orta boy patates
500 gr kıyma
1/2 demet maydonoz ince kıyım
2 adet kuru soğan
karabiber
tuz
hazırlanışı
Soğanların kabuklarını soyarak ince doğrayın. Yarım çay bardağı zeytinyağda kavurun kıymayı ekleyin kıyma pişene kadar kavurmaya devam edin. Diğer malzemeleri de ekleyip karıştırın ocaktan alın.
Hamurdan bezeler hazırlayın (32 adet çıktı) az unlayarak bezeleri açın. (hepsini açarken yarım su bardağı kadar un kullandım) Sosu için, 1 su bardağı yoğurt 2 adet yumurta 2 ym kaşığı margarin hepsini çırpın. Açtığınız hamurların üzerine sostan sürün uç kısmına iç harcından koyarak rulo yapın kendi etrafında sararak gül şekli verin. Fırın kağıdı koyulmuş tepsiye yerleştirin. Üzerlerine kalan sostan sürün. 200C fırında pişirin.
yoğurtlu cevizli ıspanak salatası

malzemeler
400 gr temizlenmiş yıkanmış net haliyle ıspanak
250 gr süzme yoğurt
1 ym kaşığı mayonez
1 su bardağı ceviz
2 diş ezilmiş sarımsak
hazırlanışı
Ispanakları rondodan geçirin. Karıştırma kabına alın üzerine çekilmiş cevizi, yoğurdu, sarımsağı, tuzu ekleyip karıştırın. Servis tabağına alarak cevizle süsleyin.

gül poğaça
tarifi Oktay Ustadan
malzemeler
4 su bardağı un
2 yumurta
1 pk kurumaya
2 ym kaşığı dolusu margarin
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı süt
aldığı kadar su
hazırlanışı
Tüm malzemeleri karıştırarak yumuşak hamur hazırlayın 30 dk. kadar mayalandırın. (22 adet poğaça çıktı) ceviz kadar parçalar koparın. Çay tabağı kadar açın artı şeklinde kesin ama orta kısmı ayrılmayacak şekilde. Ayrıca maydonozlu peynir hazırlayıp ortalarına paylaştırın. Kesilmiş parçaları herbirinin üzerinde toplayarak gül şekli verin. Üzerine yumurta sarısı sürün 200C fırında pişirin.

kuş yuvası patates salatası
malzemeler
700 gr patates (miktarları istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz)
2 ym kaşığı mayonez
1 ym kaşığı limon suyu
1 ym kaşığı zeytinyağ
tuz
patateslerin kabuklarını soyup yıkayın ve haşlayın. Sıcakken ezin ve diğer malzemeleri ekleyip karıştırın. Eşit parçalara bölerek elinizde yuvarlayın. Elinize yapışırsa su ile ıslatarak devam edin. Servis tabağına dizin. Ortasını hafif bastırn çukur açın.
1 su bardağı haşlanmış garnitür
3 ym kaşığı mayonez
1 ym kaşığı zeytinyağ
1 ym kaşığı limon suyu
tuz
Hepsini karıştırın. Hazırladığınız patateslerin çukur kısımlarına pay edin üzerine kıyılmış maydonoz serpin.

tatlıları da bir sonraki postta yayınlayacağım inşaalah
sevgiyle sağlıkla kalın...





37 yorum:

Unknown dedi ki...

oh maşallah tatlım hepsi enfes olmuş bende gelseymişim hiç fena olmazmış:)
öpüyorum canım

Hayatın Tatları dedi ki...

masa da herşey muhteşem görünüyor. Ellerine sağlık arkadaşım. Bende bir gün denemeyi düşündüğüm herşeyi aynı anda yapmak istiyorum.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

böylesine hoş, emek dolu bir sofraya öpücükler yollamamak olurmuydu hiç ??
**
masa örtüsünü de atlamak olmaz :)
çok severim beyaz işleri..

Nilgün dedi ki...

Hepsi ayrı ayrı nefis lezzetler. Can boğazdan gelir diyorlar ya bizimkisi de boğazdan gidecek. Ellerine sağlık, süper bir sofra olmuş. Hayırlı haftalar..

Unknown dedi ki...

döktürmüşsün yineee... bunlar harika kimbilir tatlıların nasıl görüntüleri var :)

Yeşim dedi ki...

Maşallah yaa ne güzel bir sofra bu böyle.Orda olmak vardı şimdi:)
söylemeden geçemeyeceğim masa örtün harika sanırım ayaklı makinada kasnakla yapılmış beyaz iş yanılıyormuyum?Benimde çeyizimden var kullanmaya kıyamıyorum annem işlemişti.

xcelis dedi ki...

Hepsi harika görünüyor canım.Yapan Ellerin dert görmesin.Tepside içli köfte çok ilginç ve bi o kdarda pratik.Afiyet bal şeker olsun diyr iyi haftalar diliyorum.

dokuzuncubulut dedi ki...

Arkadaşım neler yapmışsın böyle. Hepsi birbirinden nefis olmuş, bayıldım doğrusu. Laz böreğini iki defa denemeye niyetlendim ama, bir türlü yapmak kısmet olmadı. İlk deneme için çok güzel olmuş gerçekten.
Ellerine, emeğine sağlık, sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Neler yapmışsın böyle sabah sabah fotoğraflara kilitlendim kaldım özellikle tepside içli köfte nefis olmuş hepsi çok çok güzel ellerine sağlık canım. Yiyenlere de afiyetler olsun.Güzel bir hafta dilerim.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine emeklerine sağlık canım.Masan harika,lezzetler harika hangisini alayım şaşırdım.Tatlıları da dört gözle bekliyorum. Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

hepside birbirinden leziz gözküyor.ellerine saglık.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine ve emeğine sağlık. Hangisine bakacağımı şaşırdım. Her biri ayrı güzellikte.
Ben bu sofrada olsaydım durum vahim olurdu. Kimse bana yeter artık diyemezdi.
Gerçekten süper bir çay sofrası olmuş. Köfteye özellikle bittim.
Sevgiyle kal.

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık harika bir sofra olmuş.

Gülcan dedi ki...

harika bir sofra olmuş ellerinize sağlık iyi haftalar.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

hepsi birbirinden zahmetli ve güzel bir menü olmuş....özellikle tepside içliköfte yapımının kolaylığından dolayı normal içli köftenin tahtını sarsacak gibi...ellerinize sağlık...

yedirenk dedi ki...

Canım masan süüpper tariflerinde bir harika olmuş.Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Ne kadar nefis tarifler ve görüntüler bunlar. Hepsi nefis görünüyor. Yiyenlere afiyet olsun. Ellerinize sağlık.

YeMeK vAkTi dedi ki...

kıymalı patatesli el açması güll böreğinden istiyorum hemen acilen eyvah napıcaz şimdi:)

Unknown dedi ki...

Wowww,yemeği aşka dönüştürmüşsün hakikaten :)
Herşey harika gözüküyor..
hele o içli köfteye bayıldım ben :)
Ellerine,emeğine sağlık canım..
sevgilerimle..

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm herşey harika olmuş canım
ellerine sağlık
allah beketini arttırsın

Unknown dedi ki...

Canım mutlu haftalar masa ve menü süper ellerine sağlık öpüyorum.

Damak Tadı dedi ki...

Masa ve yapılanlar şahane..Laz böreği ilk olmasına rağmen çok başarılı görünüyor..Ellerine sağlık..

figen dedi ki...

sevalcim krem karemelin tarifini istiyoruz oglum cok sevmisti tabi bende:D hersey cok lezletli vede guzeldi ellerine sagilik optum.

Hayat Penceremden dedi ki...

Herşey harika ellerinize sağlık :)

Unknown dedi ki...

Bayıldım hepsine. Sen nasıl marifetlisin böyle? Arkadaşların çok şanslı. Hepsi birbirinden güzel, ağzımın suyunu toparlamaya çalışıyorum burada :)

sarkaç dedi ki...

Biraz oturdum bilgisayarın başına, şöyle bir dolaşmaya çıktım.
Aman ne güzel karşıladı bu sofra beni. Mutluluk verdi, yaşamın güzelliklerini gösterdi.
Ellerine, dillerine sağlık

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık hepsi harika ve çok zahmetli ama değmiş, çok uğraşmşsın tatlıları da bekliyorum sevgiler...

tarifküpü dedi ki...

Ellerinize sağlık hepsi süper leziz gözüküyorlar.En kısa zamanda denenecekler:)

Unknown dedi ki...

Böyle güzel bir sofra icin ellerine saglik arkadasim... Hersey harika görünüyor... Afiyetler olsun.... Sevgilerimle,

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

hepsi birbirinden harika duruyor! özellikle tepsi de içli köfte-çok severim alışılmış şeklini bu hali de bir harika! afiyet olsun!

sibelyalcincom dedi ki...

Maşallah Maşallah arkadaşlarınız çok şanslı :))ellerinize sağlık çok güzel bir masa sunumlarda harika
Sevgilerimle:)))

kalpkurabiye dedi ki...

amann yarabbii!!!!!
güzelim sen neler neler yapmışsınn ne kadar şanslı misafirlerin var böyle:) cennete düştük sanmışlardır:))
tebrik ediyorum..
mükemmel...

Behiye Sönmez dedi ki...

Bu güzellikleri nasıl görmemişim ben yahu :) hepsi birbirinden güzel

hem el açması börek hemde laz böreği daha ne diyeyim,, ellerine sağlık

Aybike Ceylan dedi ki...

Seval'cigim,

Harika hersey harika. Adimi andigin icin de cok sagol ama senin yaptigin cok daha guzel gorunuyor, ellerine saglik.

GÖNÜL dedi ki...

hepsi birbirinden güzel hangi birini yapıcağım şimdi ellerine sağlık el açması patatesli börek nefis sofran çooooooook güzel :)

LeylaK dedi ki...

ayy hepsi nefiss,tepside içli köfte çok ilginç,ama ben en çok masa örtüsünü beğendim :))) annem beyaz iş yapar belki de o yüzden ilgimi çekti.ellerine sağlık sevgiler...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Canım bu lezzetli tarifini benimle paylaştığın için çook teşekkür ederim
sevgiler

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe