17 Şubat 2011 Perşembe

dereotlu, peynirli poğaça

dereotlu, peynirli poğaça

Yumuşacık, çok lezzetli bir poğaça. İsviçre'li ve diğer ülkelerden gelen arkadaşlarıma yapıp götürdüğüm bu poğaçalar nefis oldular. Fırından ilk çıktığında daha alev alevken yemek harikaydı. Tabi bütün poğaçalar gibi soğudukca normal bişey oldular:) ama sıcakken yenmesini şiddet içermeyen şiddetle tavsiye ediyorum:)

malzemeler
200 gr beyaz peynir ezilmiş
1 demet dereotu ince kıyılımış
2 yumurta (1 tanesinin sarısı üzerine)
1 küçük kutu yoğurt (180gr)
100 gr yumuşak margarin
1 pk kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
aldığı kadar un

hazırlanışı
Bütün malzemeleri karıştırarak içine azar azar un ekleyin ve ele yapışmayan oldukca yumuşak hamur hazırlayın. Ceviz kadar parçalar koparıp yuvarlayın içine ayrıca hazırladığınız peynir maydonoz karışımından koyun ve yuvarlayın. Yağlanmış yada fırın kağıdı serili tepsiye dizin üzerine 1 ym kaşığı sıvıyağla çırpılmış yumurta sarısı sürün. Üzerine çörekotu serpin 200C fırında fansız olarak pişirin.


27 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık deraotuna ba
yılırım peynirli poğaçada.Benimde benzer bir tarifim var öpüyorum.

Hayatın Tatları dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Bende sana katılıyorum poğaçalar sıcakken daha başka oluyor.

kalpkurabiye dedi ki...

canımm ellerine emeklerine sağlık..
mutfakla tanıştım tanışalı yapmaya yemeye hediye etmeye doyamadığım poğaçalardandır:)
nefis görünüyor ellerinden..

GÖNÜL dedi ki...

canım çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

ellerine sağlık canım.harika görünüyor.insallah denemek istıyorum.sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm nefis bayılırım ellerine sağlık canım

anneanneninemekleri dedi ki...

Poğaçalar nefis görünüyor ellerine sağlık.

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

ah bu poğaçalar ahh .en zayıf noktam mayalı hamur işleri ya.çok güzel görünüyor,süper fotoğraflaşmısınız,ellerinize sağlık

Yeşim dedi ki...

Canım poğaçaların çok güzel gözüküyor burdan.Senin arkadaşın olmak varmış valla :)arkadaşların ne kadar şanslılar.Ellerine sağlık.Tavsiyene mutlaka uyup sıcak sıcak yiyicem.

Tümay Öztürk dedi ki...

en sevdiğim poğaça türüdür. Ellerine sağlık...

Aybike Ceylan dedi ki...

Tek kelime ile harika olmus, ellerine saglik, nefis bir goruntu.

Cok sevgi ve selamlar...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Eline sağlık canım,poğaçalar nefis görünüyor.Yanında çay ve arkadaş sohbeti de var,süper. Sevgilerimle...

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

En güzel poğaça çeşidi..Çok güzel görünüyor..
Ellerine sağlık..

nesrin dedi ki...

Cok severim, ellerine saglik. Sevgiler...

Safran dedi ki...

Bayilirim lezzetine, ellerinize saglik...

Unknown dedi ki...

BAK OLMADI ŞİMDİ BEN HAFTADA YEMEM LAZIM HAMUR İŞİ ÇOK SEVİYORUM DAYANAMIYORUM.VE BU HAFTA YAPMADIM DAHA:)ÖPÜYORUM CANIM

Özgen dedi ki...

Hmmmm nefisler canım ellerine sağlık acıktım da olsa ne güzel yerdim bir kaç tane sevgiler...

çeşnici Handan dedi ki...

Dereotlu sıcacık poğaça ne de güzel yenir mis gibi. Nefis olmuş ellerine sağlık.

mintinin dünyası dedi ki...

canımmm,
çayımın yanında herdaim olsun istediğim lezzetlerden biri...nasıl da al yanaklı duruyorlar:))
ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor.hayırlı geceler.sevgiler

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

En sevdiğim poğaça çeşiterinden biri
Ellerinize sağlık

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Öylesine de canlı çıkmış ki fotoğraflar, uzansam alacağım sanki.
Sevgiyle kal.

Mimosa Café dedi ki...

pek leziz pek davetkar. eline sağlık. sevgiler.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

haftasonuna ne yapacağımı şaşırdımmm....ellerinize sağlık...çok lezzetli görünüyor...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

cok lezziz görünüyor canim, cok severim dereotunu.. ellerine saglik.. sevgiler

Unknown dedi ki...

Sıcak sıcak yemelere doyamam bu poğaçayı...
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Dolapta bir demet dere otum duruyor:) Bunlar icin mi kullansam acaba? Cok guzel gorunuyorlar, hem de peynirli. Yanina da bir corba yapsam aksam yemegi bile olur bunlar bence. Ellerine saglik.

Banu dedi ki...

Canım hayırlı cumalar:)) Poğaçalar nefis görünüyor çörek otu, dereotu ve peynir hımmm ellerine sağlık afiyet şeker olsun...

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe