21 Şubat 2011 Pazartesi

laz böreği ve krem karamelli kakaolu kek

laz böreği
Merak ettiğim ve denemek istediğim bu tatlıyı araştırırken çok farklı şekilde tariflerine rastladım. Orjinalinde içine karabiber de koyuyorlar ama ben cesaret edemedim:) Üzerine parlaklık vermesi için şurup hazırlanıyor ama gelecek olan misafirlerimin hayalinde üzerinde pudra şekeri olunca (aslında benimde:) şurup yerine pudra şekeri eledim.
Kaynak olarak bizim kuzine den yararlandım. Kullandığı tepsinin çok büyük olduğunu yazıyordu kremada 5kilo süt vardı ben borcamın dikdörtgen tepsisini kullandım bana bu ölçüler çoktu. Ölçülerde oynadım. 4 yufka altına 4 yufka üzerine kullanmışlar, benim tepsim bahsedildiği kadar büyük olmadığı için ben yoğurduğum hamurdan 20 beze yapıp 10 altına 10 üzerine kullandım. Çok güzel bir tatlı oldu. Maalesef sonradan öğrendim laz böreği ince olurmuş, bu kadar kusur kadı kızındada olsun diyoruz bu aşamada:) Sanıyorum doğru tarife netteki en yakın laz böreği oldu. Bizim Kuzineyede çok teşekkür ediyorum. Böylesine nefis bir lezzeti paylaştığı için.

kreması için
2 lt sütten 2 çay bardağı eksik
2 su bardağı şeker
1 su bardağı un
4 yumurta
Bütün malzemeleri karıştırın. Orta ateşte sürekli karıştırarak muhallebi hazırlayın. (hamuru hazırlayın, kremayı hazırlayın yufkaları açarken krema ılınsın)

yufkası için
1 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
2 çay bardağı süt
1 çay kaşığı ucu ile kabartma tozu
aldığı kadar un

(ince olmasını isterseniz hamur malzemlerini yarı yarıya azaltın)

Bütün malzemeleri karıştırarak yumuşak hamur yoğurun. 20 bezeye ayırın. Aralarına nişasta koyarak 10 lu açın. Tepsiyi tereyağla yağlayın. Açtığınız yufkayı tepsinin kenarlarından sarkacak şekilde yerleştirin. Üzerine hazırladığınız kremayı dökün sarkan yufkalaı kremanın üzerine kapatın. Geri kalan yufkalarıda arasına nişasta koyarak onlu açın. Kremanın üzerine yufkaları ayırarak tek tek yerleştirin. Yarı yarıya margarini ve tereyağını eritin(maalesef miktarını almamışım takribi 120 gr kadar) böreğin üzerine dökün. Büyük dilimler halinde kesin. 210C fırında pişirin. Ilık yada soğuk servis yapabilirsiniz. Üzerine bolca pudra şekeri eleyin yada
2 ym kaşığı toz şeker
1 ym kaşığı tereyağ
3 ym kaşığı su
Hepsini karıştırın bir taşım kaynatın fırından çıkınca üzerine gezdirin. Ben pudra şekerini tercih ettim.

 laz böreği
Bilmiyorum anlatırken karışık mı anlattım yada anlatabildim mi? başarılı olabilmişimdir umarım:)

 krem karemelli kakaolu kek
Muhteşem bir kek, yapanlar zaten bilir. Ben bu keki ilk kez portakal ağacında  gördüm ve 3-4 defa yaptım çok sevilerek yenen bir kek. 


tarifi aynı şekilde aktarıyorum...


Malzemeler:

•Yarıdan fazla su bardağı şeker (yakmak için)
•Krem karamel için:
•500 gr süt
•3 yemek kaşığı şeker
•4 yumurta
•vanilya
•limon kabuğu rendesi
•Kek için:
•3 yumurta
•1,5 su bardağı un
•1 su bardağı şeker
•3 yemek kaşığı kakao
•1/2 su bardağı süt
•1/2 su bardağı sıvı yağ
•1 kabartma tozu
•vanilya
•limon kabuğu rendesi
*Kesinlikle kelepçeli kalıp kullanılmaz!

Hazırlanması:

1.Yarım su bardağı şekeri teflon tavada yakın ve ortası delik veya düz bir kek kalıbının tabanına yayın. (Kalıp yağlanmayacak)

2.Krem karamel için süte tüm malzemeleri katın ve mikserle güzelce çırpın. Bu karışımı da kek kalıbına boşaltın.
3.Keki hazırlayın. Önce yumurta ve şekeri iyice çırpın. Vanilya ve limon kabuğu rendesini katıp çırpmaya devam edin. Süt ve sıvıyağı katın. En son birlikte elediğiniz un+kakao+kabartma tozu karışımını da ekleyin ve keki de kalıba boşaltın. (Bu tuhaf görüntü sakın gözünüzü korkutmasın.)

4.Pastayı benmari usulü yani içi sıcak su dolu bir tepsinin içine oturtarak önceden ısıtılmış fırında 175C'de pişirin.  Fırına göre pişme süresi kekten daha uzun sürebilir bir kürdanla kontrol edin.

5.Pişen pastayı dışarıda soğuttuktan sonra mutlaka bir gece buzdolabında bekletin. Ertesi gün KENARLI bir tabağa ters çevirin. (bir bıçakla kenarları ayırın ve gerekirse kalıbın altını çok hafif ateşe tutun veya 10sn. kadar sıcak suya batırın)

 
bu kek kalıptan çıktığında nefis bir görüntü oluyor ama benim kalıbım artık deforme olmuş buda keke yansıdı:) 

Libya'da çıkan olaylara üzülmemek mümkün değil. Orada yaşayan vatandaşlarımızın sağ salim ülkemize dönmesini temenni ediyorum..  Sevgili  pepeladan  güzel haberler varmış blog arkadaşlarımızdan gelen haberlere göre iyilermiş bu sevindirici haberi paylaşmak istedim sizlerle...

35 yorum:

Unknown dedi ki...

laz böreğini hayatımda bir defa yedim ama o da tıka basa yemek yediğim bi sofradan kalktıktan sonra yediğim için hiçbirşey anlamamıştım.. şimdi bana bi yapda adam akıllı yiyeyim artık alışmışsındır yapmaya :)

zeymurancafe dedi ki...

laz boregını bende cok merak edıyorum gorunuşu cezbedıyor sende güzel yapmışsın canım kekte harika gorunuyor denemek ıstıyorum ellerıne sağlık

anneanneninemekleri dedi ki...

HER İKİSİDE NEFİS GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK.

Yeşim dedi ki...

canım börekte kekte çok güzel olmuş ellerine sağlık karamelli keki biliyorum ama kakaolu denemedim hiç.
sevgiler.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

evet canim pepela iyimis sükürler olsun! Allah oradaki hereksin yaridmcisi olsun Insallah!

lezzetlerin gercekten harika görünüyorlar.. her ikisinede bayildim :) ellerine saglik canim..

simdi sendende bana bir yorum geldi :) kalp kalbe karsiymis :)
sevgiler

Hayatın Tatları dedi ki...

bende kekine bayıldım.çok lezzetli görünüyor.Hatta şimdi biraz halim olsaydı kalkıp yapmak isterdim. Neyse yarın inş. dener sana haber veririm canım. Ellerine sağlık

zeynep -ipek butik pasta dedi ki...

Laz böreğini severek yapıyorum ama ben şurup kullanıyorum,bu daha hafif ve çıtırlı olabilir bir dahaki sefere böyle yapacağım.
Ellerine sağlık.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sevalciğim ellerine sağlık bence bu haliyle çok güzel o kadar güzelde yazmışsınki inan bu saatte hamur açasım geldi karamelli kek ise dahada nefis emeklerine sağlık sevgiler...

Behiye Sönmez dedi ki...

Biz de karadenizli komşularımız sayesinde tatmıştık,harika bir lezzet :)

Özgen dedi ki...

Krem karamel kek harika ellerine sağlık bayıldım muhakkak yapacağım bunu sevgiler...

Unknown dedi ki...

HER İKİ LEZZETDE NEFİS GÖRÜNÜYORLAR ELLERİNİZE SAĞLIK..
SEVGİLER..

kalpkurabiye dedi ki...

canımm ellerine sağlık her ikisi de nefis görünüyor..
laz böreği hiç yemedim ama ondan çok karamelli keki merak ettimm:))

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

krem karemelli kek benimde yapılacak listemde ne zamandır,hala yapamadım.çok merak ediyorum,hemen yapsam iyi olacak.ellerinize sağlık 2 side muhteşem görünüyorr.

Unknown dedi ki...

Nefisss gözüküyor her iki tarifinde,ellerine sağlık.

Pepela için çok sevindim.Merak ediyordum kelebeğimizi,teşekkürler.

Güzel bir hafta diliyorum.

sevgilerimle...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerinize saglik, her ikisi de harika. Ama inanir misiniz, bu kek tarifine bakiyordum, cok isime yarayacak.

Sevgilerimi gonderiyorum ve de guzel bir hafta diliyorum.

Nilgün dedi ki...

Her iki tarifi de yapmak istiyorum özellikle laz böreğini. Seninkiler nefis olmuş. Ellerine ve emeklerine sağlık..

Adsız dedi ki...

günaydin canim
laz böregini cok duydum fakat ne tatdim ve ne yaptim
cok merak ediyorum tadini
kek de co degisik geldi bana
sana tesekkür ediyorum bizimle güzel tariflerini paykastigin icin
ellerine saglik cok nefis gözüküyor
sevgilerimle
ugurbocegi1

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. İkisi de çok nefis görünüyor.
Kekine tam anlamıyla vuruldum. Görüntüsü inanılmaz güzel.
Cafe Pepela'nın Türkiye'ye geldiğini duysak çok mutlu olacağım.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

selam canım
laz böreğini karadeniz de yaptırıp yemişdik ben çok seviyorum ama evde hiç denemedim eline sağlık çok güzel olmuş afiyet olsun yiyenlere
kek de hep gördüğüm denemek için tarifi bekleyen ama hala denenmemiş bir kek görüntüsünden lezzetinin mükemmelliği belli zaten kudretullah da diyorlar değilmi?
Papelamdan haber alamadığım için çok üzülüyordum hep dua ediyorum orada yaşayan herkese ve papelama umarım gerçekten iyilerdir canım içimi biraz olsun ferahlattın Allah razı olsun
sevgiler

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık ikiside muhteşem görünüyor.dün bloğumda bir duyuru yapmıştım destek olursan çok sevinirim.

mutfagabuyrun dedi ki...

canım arkadaşım dünki güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.dediğin gibi biraz genç asker annesi oldum ama oğlumda daha 20 sini doldurmadı bile.kısmet demekkı.ALLAH isteyen herkese yaşatsın bu duyguyu.bu arada yukarıda ki lezzetlere bakmaya doyamadım.harika olmuşalar.ellerine sağlık.öpüyorum.

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel olmuşlar ellerine sağlık canım.

xcelis dedi ki...

Börekte çok güzel ama kekin harika görünüyor.Yapan ellerin dert görmesin.Hemen not aldım benim de denemem lazım kekide çok sevmem ama pek bi ilgimi çekti Tşkediyorum.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım ikiside birbirinden leziz el
lerine sağlık öpüyorum.

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve çok iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla.

Sevil Şahin dedi ki...

tatlım benim ellerine sağlık 2 tarifinde harika olmuş inan ikisinide hiç yemedim ama not aldım senin tarifinle yapacağım ilk fırsatta
Ayrıca canım benim bana bıraktığın o güzel yorum içinde teşekkür ederim
sevgilerimle

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

her iki tarfite denemeye değer duruyor....ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Canım harika bunlar.. Laz böreği hele müthiş görünüyor. Ellerine sağlık.
Pepelacığımın iyi olmasına sevindim, çok merak ediyordum.

figen dedi ki...

danke canim paylastigin icin yapacam bunu tabi seninki gibi olurmu bilebiyorum insallah olur
gorusuruz optum

Tümay Öztürk dedi ki...

Bir Rizeli olarak laz böreğini tek geçerim:) Şu kekin tarifini bir daha okuyacağım çok beğendim çünkü ellerine sağlık:)

Mehlika Yıldırım dedi ki...

Ufff böreği gördüm ve ben bittim ellerine sağlık canıııım süper süper süper =)
bu arada bloguma yorum bırakmıssın da cekılıs kaydının altına, katılıp katılmadığını anlamadım =(

yedirenk dedi ki...

İkiside güzel görünüyor ama karamel dedinmi dayanamam.Ben keki alyım:)Ellerine sağlık canım...

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık kek harika görünüyor..olsada yesek dimi şimdi :))

bu arada herkesi ve blog sahibesinide bloğuma beklerim..

http://sutlugofret.blogspot.com/

Unknown dedi ki...

Laz böreği hiç yemedim ama kekden 1kez yaptım ve bayıldım.
Her ikiside harika görünüyorlar.
Ellerine sağlık canım
Sevgiler.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Yutkundum desem:)Ellerine sağlık canım özellikle laz böreğini nasııll yemek istedim bilemezsin.Hayır yapsam yapamamda şimdi hamur açarak ,gene işi pratikliğe dökerim ama oda bunun gibi olmazkiii:(((

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe