25 Şubat 2011 Cuma

lor dolması / pembe rüya / çilekli pasta

Bayburtlu arkadaşım Fatma'nın sofrasından üç lezzeti paylaşmak istiyorum sizlerle.. Lor dolmasını özel taleple yapmasını rica ettim :) bol kalorili ama o kadar da lezzetli. (Laf aramızda, tamamen sizler için yapmasını istedim :) bloğumda  bulunması gerektiğini düşündüğüm  bir yemek. Sofranın genelini  yayınlayamıyorum akşam olduğu için resimler çok karanlık çıkıyor ışık maalesef çok yetersiz kalıyor. Yine de bu üç lezzeti yayınlamak istedim..

Menü oluşturmanıza yardımcı olabilmesi için neler hazırladığı yazıyorum:

mantı
karışık sebzeli patates salatası
pazı sapından turşu kavurması
pembe rüya
çilekli pasta

Bayburt'un lor dolması (lor sarması)

malzemeler
2 su bardağı ince bulgur
250 gr tam yağlı beyaz peynir
100 gr rendelenmiş kaşar peyniri
1,5 paket labne peynir
2 paket krema (400 ml)
2 adet çok ince kıyılmış kuru soğan
karabiber
tuz
diri kalacak şekilde haşlanmış pazı

hazırlanışı
Bulguru kaynar su ile yıkayıp  hemen suyunu süzün. Diğer tüm malzemeleri de ekleyip iyice karıştırın. (Bulgurdan bulgura fark olabileceği için katılan sıvı miktarlarını hemen çekip karışım katı olursa biraz süt ekleyebilirsiniz) Hazırladığınız içten pazı yapraklarını sararak fırın kabına yerleştirin. Üzerine 2 paket krema dökerek 200C fırında pişirin. Fırından çıktıktan hemen sonra 120 gr tereyağını eritip üzerine gezdirin.
Yemekten sonra mahallede 3 tur koşu yapmak serbestir:)
şeftalili irmik tatlısı (pembe rüya ismi ben taktım yakıştı ama:)

malzemeler
7 ym kaşığı irmik
1 lt süt
1 pk vanilya
1 su bardağı toz şeker

Bütün malzemeleri karıştırarak pişirin. Üzeri göz göz olduktan sonra ocaktan alın borcama dökün.

1 pk kremşantiyi tarifine göre hazırlayın. Soğuyan irmiğin üzerine kremşantiyi yayın.

4 adet taze şeftali yada konserve
ince dilimleyin tatlının üzerine yayın.

jölesi için
2 ym kaşığı çilek/vişne/kırmızı renkli reçel suyu
1 ym kaşığı nişasta
2 çay bardağı su
hepsini karıştırıp pişirin ılındığı zaman şeftalilerin üzerine yayın.
soğuk olarak servis yapın.

çilekli pasta
yumuşacık pandispanyalı çok lezzetli bir pastaydı

malzemeler
6 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 pk kabartma tozu
1 su bardağı un
2 ym kaşığı nişasta

hazırlanışı
Yumurta sarılarını ve beyazlarını ayırın. Beyazlarını kar olana kadar çırpın. Şekeri ve diğer malzemeleri ekleyip karıştırın. (32 cm.lik kalıp için) tepsiye dökün ve 180C fırında pişirin.
Fırından çıknca tapsiyi ters çevirip soğutun. Bu şekilde pandispanyanız yumuşak kalacak. Soğuduktan sonra üç parçaya yada ikiye bölün.

ayrıca

500 ml krema
1 pk krema sertleştirici
1 pk çilekli tart jölesi
250 gr çilek
Kremaya krema sertleştirici ekleyip koyulaşana kadar çırpın. Ara katına ve üst kaplamasına sürün. Üst kısmına ikiye böldüğüüz çilek yada frambuaz yerleştirip tarifine göre hazırladığınız çilekli tart jölesini yayın. soğuk olarak servis yapın.

20 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım maşallah hepsi çok leziz ama pastaya bayıldım:))ellerine sağlık öpüyorum.

fuat gencal dedi ki...

Hepsi birbirinden enfes lezzetler biraraya gelmiş. Çokda severim(hele lor dolmasını) Ellerinize sağlık. Hepsi MUHTEŞEM

Saygılarımla.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sarma çok ilginç !!
zaten yöre yemekleri okadar hoş ki,
ellerine sağlık arkadaşın..
hepinize afiyetler olsun

anneanneninemekleri dedi ki...

Of of of bu ne güzellikler....Ben en çok pastaya takıldım harika görünüyor.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Lor dolmasini hic duymamistim,hepsi nefis nefis,eline saglik arkadasinin,sevgiler...

yedirenk dedi ki...

CANIM DÖKTÜRMÜŞSÜN YİNE HEPSİ BİRBİRİNDEN GÜZEL YAHU:)BEN ÇİLEKLİ PASTAYI ALIP KAÇIYORUM:)

mutfagabuyrun dedi ki...

hangisine bakacaımı şarşırdım arkadaşım.hepsi bir harika olmuş.poğaçalar ayrı bir güzel ama.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOLAR..FATMA ARKADAŞIMIZIN ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK..
SEVGİLER...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

NE BECERİKLİ HATUNMUŞ MAŞALLAH:))
TEKİRDAĞ KÖFTEN DE MÜKEMMEL OLMUŞ,DİĞERLERİ GİBİ:) ŞİFA OLSUN,
SELAMLAR SEVGİLER

GÖNÜL dedi ki...

ilk kez duydum lor dolmasını çok güzel görünüyor bana dolma olsun her çeşidini yerim ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

sosyetik pazı bayburt yemeği olmuş bu :) ne krema ne labne peyniri ne kaşar koyarlar :D Değişik bir şey olmuştur :) eline sağlık

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

pembe rüya ismine çok uymuş...ellerinize sağlık...hepsi leziz görünüyor...

Limon çiçekleri dedi ki...

Lor dolmasından bir tabak alabilirmiyim?Çok nefis görünüyor.ellerinize sağlık,tabi hepsi enfes.güzelde görüntülenmiş..

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık hepsi harika olmuş, ama benim aklım lor dolmasında kaldı, çok kalorili olsa da yemek lazım diyorum sevgiler...

Bayram Kombesi dedi ki...

Menuye bakar misiniz! Dolmalar, mantilar, borekler . . . Arkadasinin ellerine saglik, lor dolmasini merak ettim, mutlaka denemeliyim.

keskinli dedi ki...

benimde baybutlu komsum vardi pek yapardi gercekten enfes bir lezzet paylasimin icin tesekkürler sevgiler...

kitchenart-ist dedi ki...

Hepsi çok güzel ama şu lor dolması daha önce hiç denemediğim ve merak ettiğim bir lezzet. İyiki paylaşmışsın,mutlaka denemek lazım.
sevgiler,

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Lor dolmasını hiç duymamıştım,tüm lezzetler birbirinden güzel görünüyor.Yapanların ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

biz de pazıyı sütle pişiririz ara ara evde çok leziz oluyor, peynir eklemesini ilk defa duydum gelecek sefer deneyeceğim. hepsi birbirinden güzel duruyor hele ki o pembe rüya:) bu saatte iştah açıyor...

kalpkurabiye dedi ki...

Bayburtun hanımları pek hamarattır bilirim..
iki arada bir derede neler neler çıkarırlar ortaya:)
herşey nefis canım benimm..
ellerine sağlık kıymetli arkadaşının..

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe