2 Şubat 2011 Çarşamba

zeytinyağlı pırasa

Kış sebzelerinin en asillerindendir bence pırasa kişlere, böreklere, sarmalara, çorbalara saymakla bitmez her şeye çok yakışır. Benim mutfağımda bu sefer zeytinyağlı olarak pişti. Kıymalısını da pişirdim gerçi bu hafta onu da sonra yayınlayacağım. Sarması da sırada:)

malzemeler
500 gr pırasa
2 adet havuç
1 çay bardağı pirinç (pirinçli bol sevmiyorsanız yarım bardak)
1 büyük kuru soğan
1/2 çay bardağı zeytinyağ
tuz

hazırlanışı
Soğanları ince yemeklik doğrayın. Havuçları temizleyin ve dilimleyin, soğanlarla beraber soteleyin. Pırasaları temizleyip yıkadıktan sonra 1cm kalınlığında doğrayın. Soğanlara ekleyip karıştırın. Sebzelerin üzerini geçmeyecek kadar su ekleyin. Pirinci temizleyip yıkadıktan sonra pırasalara ekleyin. 1,5 su bardağı su ekleyip kaynadıktan sonra altını kısarak pirinçler yumuşayana kadar pişirin. Tencenin kapağını açarak soğutun. Soğuk ve limon dilimiyle servis yapın. 


36 yorum:

Gülcan dedi ki...

oohh çok lezzetli olmuş ellerinize sağlık sevgiler.

Özgen dedi ki...

Benim de en sevdiğim sebzelerden biridir pırasa canım kışın kullanmadığım yer yok gibi eline sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canımmm pırasaya bayılırım ellerine
sağlık öpüyorum.

kalpkurabiye dedi ki...

sağlıklı!!!!
nefiss!!!!!
lezzetli!!!!
canım arkadaşımın ellerindeeeeen,
süper süper süper:)
ellerine sağlık canımm..
öpüyorum..

mutfagabuyrun dedi ki...

pırasa sevmeyenler bile şu görüntüyü görünce bayılacaklardır.ellerine sağlık arkadaşım.öpüyorum.

yedirenk dedi ki...

Ellerine sağlık.Pırasaya hiç hayır diyemem arnavut olmamdan dolayı sanırım:))

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sevalciğim nefis bir kış yemeği bence ellerine sağlık Yerelmasını portakal suyu ile pişirmeyi dene tavsiye ederim bambaşka oluyor...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Özellikle üzerine yoğurt döküp yemeğe bayılırım.
Sevgiyle kal.

xcelis dedi ki...

Harika görünüyor tarifiniz yalnız ben hiç pırasa yemedim belki yesem severim ama tadını bilmeden sevmiyorum ne garibim ya :)
Ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

evet bu halini çok severim pırasanın gerçekten lezzetli bir kış sebzesi.
ellerine sağlık.sevgilerimle arkadaşım....

Bayram Kombesi dedi ki...

Bende kisin pirasasiz yapamam. Gercekten herseyi harika oluyor. Ellerine saglik zeytinyaglisi da baska guzel gorunuyor hani.

Tümay Öztürk dedi ki...

evde sadece benim için pişer:) Ben bayılırım. ellerine sağlık...

ebru dedi ki...

abla ellerine sağlık bende çok seviyorum pırasayı bol limonlu. hımmm ne de nefis :))

LEZZETİKRAM dedi ki...

ellerine sağlık ,nasıl da severim :)

Ferkay dedi ki...

Offf çok güzel görünüyor,ellerine sağlık canım..

SEDA dedi ki...

Çatalı uzatıp bir lokma alasım geldi :) Ellerine sağlık

Sevgiler

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ŞİMDİ GÖRDÜM YA YARIN İNŞALLAH BİZDE DE PİŞECEK:)) ŞİFA OLSUN

Egeden Tarifler dedi ki...

Pırasayla fazla aram olmamasına rağmen gözüme hoş göründü, ellerinize sağlık.

Hayatın Tatları dedi ki...

kesinlikle acayip güzel ve lezzetli görünüyor. bende bayılırım pırasaya en çokta bu haline.

mutfakcini dedi ki...

bence de kış sebzelerinin asillerinden pırasa:) yemeye doyamam,bayılırımm.ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Çok severim zeytinyağlı pırasayı. Bol limonlu..Nasıl da güzel fotoğraflamışsın. Ellerine sağlık canım..

Narince dedi ki...

Ben de iki gün önce etli pişirddim, sarmasına geldi sıra, biraz ara verelim dedim:))

Nilgün dedi ki...

Nefis bir sebze yemeği görüntüsü. Ellerine sağlık canım, afiyetle..

Unknown dedi ki...

Her zamanki gibi süper görünüyor. Kızma ama alttaki beyti dahada süper görünüyor.

Senin bu etler,kebaplar beni baştan çıkartıyor.
Ellerine sağlık canım.
Ayrıca makina konusunda yardımın için teşekkür ederim.
Öpüyorum.

Armina dedi ki...

Kıymalısı da güzel oluyor ama Zeytinyağlısını çok severim. Ellerine sağlık enfes görünüyor.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ooh bayilirim! fena canim cekti :) yarin marketin yolu görünüyor bana :)) ellerine saglik canim! afiyet sifa olsun! sicacik sevgilerimle.

mintinin dünyası dedi ki...

selamların en güzelini gönderiyorum sana arkadaşım...
bugün de ben yaptım mutfağımda.bebeğime de yedirdim.maranki pırasa diyor başka bişey demiyor napayım anacım:)))
ellerine sağlık diyorum...
nefis görünüyor.
sevgilerimle...

Limon çiçekleri dedi ki...

Pırasanın her hali güzeldir ellerinize sağlık.

Sevil Şahin dedi ki...

sevalcim bu dönemde en güzel yenecek sağlıklı nefis bir yemek tatlım ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

Adsız dedi ki...

Bayilirim pirasaya! Fotograf da cok istah acici:) Epeydir hasret kaldik ama biz ona. En son almaya kalktigimda tanesinin $2 oldugunu gorup geri birakmistim:)Ellerinize saglik...

dokuzuncubulut dedi ki...

Kış sebzelerinin baştacı. Şöyle bol limonlu çok severim, nefis görünüyor ellerine sağlık arkadaşım.

sibelyalcincom dedi ki...

Ben bol pirinçli ve limonlu severim:)))
Ellerinize sağlık

mintinin dünyası dedi ki...

balım,selamlar güzel yüreğine.
ellerine sağlık diyorum.
en sevdiklerimden bir tarif...
sevgilerimle...

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

bugün aklımdan geçti de pişirmedim, şimdi yüzyüze geldim canım istedi iyi mi:) ellerinize sağlık!

çeşnici Handan dedi ki...

Pırasaya bayılırım hele zeytinyağlısı favorimdir. Nefis olmuş çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerinize saglik, nefis olmus.

Ellerinize saglik. Sevgilerimi gonderiyorum ve de guzel bir hafta diliyorum.

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe