16 Mart 2011 Çarşamba

velibah / katmer / gözleme

Geçen haftalarda Cemile teyzemizin evinde bütün kızlar toplandık. Cemile teyzemiz bize tadına doyum olmayan velibahlarından, katmerlerinden ve gözlemelerinden yaptı. Memleket havasında nefis bir kahvaltı yapmış olduk kendisine, gelinlerine ve kızına buradan tekrar çok teşekkür ediyorum..

Ben hepsini mayalı hamurdan yaptığını sandım yanılmışım, hamurunda sadece un, su ve tuz varmış. İstediğiniz miktarda un kullanabilirsiniz ister yarım kilo ister 1 kilo yada daha çok.

bir kilo una 1 tatlı kaşığı tuz atıp azar azar su ekleyip ele yapışmayan hamur yoğurun 1-2 saat dinlendirin.

katmer için
Margarini eritin. Limon büyüklüğünde hazırlanmış hamur bezelerinden bir tanesini tezgaha koyup üzerine az miktarda un serperek açın. Erittiğiniz margarinden sürerek (bu aşamada istenirse haşhaşlı katmerler de yapılır aşcının notu haşhaşın içine biraz sıvıyağ konursa daha iyi olurmuş) katlanır (orta kısmında buluşurmak suretiyle her ucu katlanır ve kare şekli verilir) biraz dinlendirilir ve tekrar açılır. Kalın teflon tavada yada sac da pişirilir.

gözleme için
(istenilen iç harç hazırlanır)

patatesli için
3-4 büyük patatesi haşlayın rendeleyin tuz karabiber biraz da sıvıyağ ekleyerek karıştırın.

peynirli için
250 gr beyaz peyniri ezin yarım tutam maydonozu ince kıyın karıştırın.

kıymalı için
1 büyük soğanı ve bir tutam maydonozu ince doğrayın 250 gr kıyma, tuz, karabiber ekleyip karıştırın. (ister çiğden ister kavurarak kullanın ben çiğ olanı tercih ediyorum)

ıspanaklı için
yarım kilo ıspanak yapraklarını temizleyin yıkayın ve suyunu süzdürün ince kıyın 200 gr peyniri ezip karıştırın tuz atılmaz peynirin tuzu yeterli gelecektir.(tuzunu kontrol edin:)

Bir beze alınır hafif unlanarak yuvarlak açılır yufkanın yarısına kadar iç harcı yayılır diğer uç kapatılır teflon yada sacda pişirilir sıcakken üzerine (eritilmeden) margarin sürülür.

velibah

velibah için
3-4 tane büyük patatesi haşlayın kabuklarını soyun, ezin, tuz, karabiber ve toz kırmızıbiber ekleyip karıştırın. Hazırlanan bezeyi çok az açıp ceviz kadar patatesten koyup patatesler kapanacak şekilde hamuru birleştirin yuvarlayın ve yuvarlak açın. Teflon yada sac da pişirin üzerine margarin sürün.

19 yorum:

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

bayılırım böreklere...ellerinize sağlık...makarnamın tarifinide bu sabah eklemiştim ama bir sorun mu var acaba tekrar bakarmısınız?

Elifin Terazisi dedi ki...

yapanların eline koluna sağlık, çok imrendirici olmuş:)

Hayatın Tatları dedi ki...

velibah var yaa benim en favori yöresllerimdendir. ben beceremem ama halamlar çok yaparlar bide onlar dına ölübah diyolar..adından hoşlanmıyordum bu isim daha iyi velibah..

xcelis dedi ki...

Cemile teyzenizin ellerine sağlık süppper görünüyor afiyet bal şeker olsun

Unknown dedi ki...

hepside birbirinden leziz gözüküyor.cemile teyzenin ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

Velibah yapmıştım bir kere tadına doyamamıştık. Gözlemeye özellikle de haşhaşlısına bayılırım. Cemile teyzenin ellerine sağlık. Hepsi nefis..

canimçektipişirdim dedi ki...

hepsi birbirinden güzel özellikle katmere bayılırım..

Unknown dedi ki...

Nasılda güzeller Cemile teyzenin ve senin ellerine sağlık canım öpüyorum.

yedirenk dedi ki...

canım enfes olmuş,ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

of of of bir damak patlaması hatta çatlaması yaşanmış bizim de gözlerimiz bayram etti afiyet olsun

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

oooh harika!!! :)) yapanlarin ellerine saglik yiyenlere afiyet sekerler olsun :)

canim bundan böyle bana www.hasretlilezzetler.com adresinden ulasabilirsin! sicacik sevgiler...

Özgen dedi ki...

Üçü de harika hamurişleri canım ellerine sağlık sevgilerimle...

GÖNÜL dedi ki...

bayılırım gözlemeye hemde her çeşidine süper olmuş...

sibelyalcincom dedi ki...

Ohh mis gibi afiyet şeker olsun:)))

behlulksn dedi ki...

offff çok güzel,nefis diyorum.ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Selam canım
hepsi nefis olmuş yapanların ellerine sağlık yiyenlere de afiyet olsun bende velibah yaparım çok da severiz tarifini çerkez bir arkadaşımdan almıştım zaten çerkezlere ait bir hamur işidir velibah
afiyetle canım
sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

hepsi güzel mama ben patatesliden alayım:)))
ellerine sağlık canım

figen dedi ki...

annecim ellerine saglik cok guzellerdi her zaman ki gibi tatina doyum olmuyo (((:

Adsız dedi ki...

canim annem ellerine saglik cok nefisti yaptiklarin herzamanki gibi

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe