16 Haziran 2011 Perşembe

melisa'nın 2. yaş günü

küçük bebeğimin mayısın 24ü doğum günüydü yol yorgunluğundan dolayı o gün  birşey yapmadık ve hafta sonuna bıraktık, aile içi küçük minicik bir partiyle kutladık..

kızıma sade ama bir okadar da zarif pasta yaptım.. birde pratik:)
tatildeyiz ya ondan:) pratik pratik tarifler:)

malzemeler
1 paket hazır sade pandispanya
1 paket pasta kreması
250 gr çilek
yan kaplaması için çikolata kırıntıları
üzerine çikolatadan harfler

Gerisi malum:) pandispanya sütle ıslatılır, tarifine göre hazırlanan krema ara kata yayılır üzerine doğranmış çilek yerleştirilir kalan kremayla kaplanır ve süslenir:)

patatesli çiğ köfte
tek kelimeyle "harikaa"

malzemeler
2,5 su bardağı ince bulgur
4 büyük haşlanmış patates
1 demet ince kıyım maydonoz
1 demet ince kıyım taze soğan
2 ym kaşığı acı biber salçası
1 su bardağı zeytinyağ
kimyon
pulbiber (salçanın acılığına göre ayarlanır)
tuz (salçanın tuzuna göre ayarlanır)
karabiber

hazırlanışı
Bulguru 2 su bardağı sıcak suyla ıslatın suyu çeksin ve kabarsın. Haşlanmış patatesleri ezin. Salçayı, yağı, baharatları ve patatesi bulgura ekleyip özleşene kadar yoğurun. İnce kıyım yaşilliğide ekleyip karıştırın çiğ köfte gibi sıkarak şekil verin yada benim gibi yuvarlayın, kıvırcıkla servis yapın.

hemen yan komşumun (ahhh Türkiye'm her şeyin güzel) bahçesinden taze taze topladığım asma yaprağından yaptığım zeytinyağlı sarmalar
çocuklar için düşündüğüm bol smartisli çikolata soslu kek
tamamen doğaçlama oldu  ama çok da güzel oldu:)

malzemeler
5 yumurta
1 kupa yoğurt (büyük kulplu kahve fincanı)
1 kupa sıvıyağ
3,5 kupa un
4 ym kaşığı kakao
1 kupa şeker
2 pk vanilya
2 pk kabartma tozu

hazırlanışı
Yumurtaları şeker, vanilya ile beraber krema olana kadar çırpın. Sıvı malzemeleri de ekleyip çırpın. Diğer malzemeleri eleyerek ekleyin. Yağlanmış (30 cm.lik derin tepsiydi) tepsiye dökün 200C fırında pişirin.

1 paket çikolata sosunu tarifine göre hazırlayın ılıkken kekin üzerine döküp yayın (keki bir kaç yerinden delerek sosu içine çekmesine yardımcı olun:) servise yakın smartisleri minik şekelemeleri serpin. Benim bonibonlarım biraz eridi servise yakın dökseydim çok daha şirin olurdu..

semizotlu çoban salata
uygun olurmu diye düşündüğüm, ama en çok beğenilen lezzetlerden oldu..

bir bağ semizotunun sadece üst yaprakları (geri kalan kısımları yemek oldu)
domates, salatalık, sivribiber, tazesoğan
sos içinde; limon, yeytinyağ ve tuzdan oluşmuş nefis, sağlıklı ve hafif bir salata

tepside dilim kadayıf
özellikle ben çok beğendim, misafirlerimde...

malzemeler
500 gr kadayıf
250 gr margarin tereyağ karışımı
Yağları eritin kadayıfları geniş bir kaba alın ve üzerine dökün. karıştıra karıştıra kadayıfa yağı yedirin elinizlede çeke çeke küçük parçalara bölün. Kadayıfı iki eşit parçaya ayrın. (bu ölçü yuvarlak borcama denk geldi) Tepsiye kadayıfın yarısını döşeyin 200 gr iri çekilmiş cevizi serpin kalan kadayıfı da üzerine döşeyin. üzerine içine girebilecek tepsiyi yerleştirin onun üzerine ağırlık koyun. Ben 19lt.lik su damacasını yerleştirdim. 5-6 saat bu şekilde bekletin kadayıflar iyice ezilsin incelsin. Vakit varsa akşamdan yapıp sabaha kadar bekletebilirsiniz. 180C fırında üzeri nar gibi olana kadar kızartın. Dilimleyin.

şerbeti için
3 su bardağı şeker
4 su bardağı su
Su ve şekeri karıştırın kaynama noktasından sonra 20 dk. pişirin bir kaç damla limon suyu akıtın 5 dk. daha kaynatın ocaktan alın.

Soğumuş kadayıfın üzerine bir kaç dakika havalandırdığınız şerbeti dökün.

ayrıca soframızda kıymalı soğanlı böreğimiz birde peynirli böreğimiz vardı..

27 yorum:

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

gecenin bu saatinde canımı çektirdiniz valla elinize sağlık,kızınızada nice yıllar diliyorum maşallah...

Aycan dedi ki...

Allah uzun bir ömür versin inşallah bebeğinize.Yanımda olsaydı öpe öpe bitiremezdim.Maşallah.

Unknown dedi ki...

saglıklı,mutlu güzel yıllar diliyorum melisaya.iyiki barlar iyiki dünyamıza ve hayatımıza dahil olmuşlar.ne mutlu bizlere.

xcelis dedi ki...

wowww süper olmuşş Allahım sizinle beraber sağlıklı huzurlu ömür nasip etsin ne kadar güzel öyle maşallahh maşallah.
mamalarınız harika ya sofranız bin bereketli olsun ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Maşallah sana Melisa, iyi ki doğmuşsun. Ne kadar sevimli tatlı bir kızın var canım, Allah bağışlasın.

DEFNE YAPRAĞI:)))))))) dedi ki...

maşallah nice yıllar sağlıklı mutlu ve huzurlu günler daim olsun sofranızda yok yok harika ellerinize sağlık sevgiler:)

zuleyha dedi ki...

alles gute zum geburtstag melisa bu arada pasta harika olmus eline saglik seval ablacim bir dilimde bana gonder

mutfagabuyrun dedi ki...

ALLAH nazarlardan saklasın canım.maşallah çok tatlı bebişin.menü de süpermiş ellerine sağlık.hayırlı cumalar dılıyorum.

Unknown dedi ki...

Oyy kuzum 41 kere maşallah çok gü
zel.Rabbim sağlıklı,huzurlu,güzel
bir ömür nasip etsin inşallah.Menü
ve pasta muhteşem ellerine sağlık
canım öpüyorum.

kitchenart-ist dedi ki...

Prensesin doğum gününü kutlarım.Nice mutlu yaşlara.Annesi harika bir doğumgünü hazırlamış bebeğine:) Ellerine sağlık...
Sevgiler

ebrulitatlar dedi ki...

Maşallah yerim ben onu. Çok tatlı maşallah. Doğumgünü kutlu olsun. Nice senelere. Allah ayırmasın. Mamaların hepsi birbirinden harika. Ellerine sağlık. Sevgiler canım..

pembe kekik dedi ki...

Nice mutlu,sağlıklı uzun yıllar dilerim.Çok tatlı bir bebek saçlarına
bayıldım.Ellerinize sağlık,sofranız çok güzel olmuş...

Sevil Şahin (birdemliksohbet) dedi ki...

allahım nazarlardan saklasın nede tatlı 41. kere maşallah
Rabbim sağlıklı hayırlı bir ömür nasip etsin inş.
Ufak kutlamanızda harika mamalar varmış canım hepsi muhteşem olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsun
Sevgiler

CANBOGAZDAN dedi ki...

Nasil guzel bir kiz cocugu masallah!! Sarilip opesim hatta isirasim geldi :) Yeni yasiniz kutlu mutlu olsun, her yeni yasi hayatina hep guzellikler getirsin insallah... Bu arada ellerinize saglik, dogum gunu pastasi basta olmak uzere hepsi cok guzel. Sevgiler :)

Eya dedi ki...

Nice mutlu, güzel yillar diliyorum...sevgiler

zehra

Unknown dedi ki...

Allah nazarlardan korusun.
Maşallah !!!
Yerim ben onun kıvır saçlarını ve güzel gözlerini...
Canım Allah uzun,sağlıklı bir ömür nasip etsin inşallah.
Benim için öp o güzel yanaklarından.
Pastasınada bayıldım.Çok güzelllll
Ellerine sağlık canım

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Rabbim nazarlardan saklasın o kıvır kıvır saçlarına hayran kaldım..Sağlıklı mutlu nice yaşları olsun inş.
Annesininde ellerine sağlık
yine harika mamalar hazırlamış
sevgiler

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Canim yaaa ne tatli sey bu! tam yemelik valla,yeni yasi kutlu ve mutl olsun,yüzü hep gülsün,sanada iyi tatiller bu arada,ben Türkiye'ye gidince hicbirsey yapama,hep hazir alirim,neden bilmiyorum ama mutfaga girmek pek istemiyorum,annem sagolsun:) birde gelen giden,carsi pazar...sevgiler sana.

ebru dedi ki...

ablacım minik kelebeğinin yeni yaşı hayırlı olsun inş.

beni sormuşsun çok mutlu oldum mailine bu aralar iyiyim şükür. sayfama fazla vakit ayıramıyorum yemekleri görünce biraz midem bualnıyor neden diyeceksin inş. bende 2. kez anne olacağım allah nasip ederse.

en kısa zaman da yeni tariflerimle sitemde olacağım. pek birşey yiyemiyorum halsiz kalıyorum yoksa gayet iyiyim. Allaha emnat ol çok çok öptüm..:))

Nehir Butik Pasta dedi ki...

minik prenses iyi ki doğmuş mutlu ve uzun bir ömür diliyorum
pasta çok şık olmuş ellerine sağlık arkadaşım

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Oyoyoyy 41 bin kere maşallah şeker mi şeker.RABBİM analı babalı,sağlıklı,huzurlu,mutlu yaşamlar nasip etsin inşallah.Nice mutlu yıllar diliyorum.
Bu şekerin annesi ne de güzel mamalar yapmış.Ellerine emeklerine sağlık canım lezzetlerin hepside birbirinden nefis görünüyorlar.
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

ancak okudum postunu Melisa'ya nice mutlu, sağlıklı, uzun bir ömür dilerim.Allah nazarlardan saklasın çok tatlı maaşallah

sibelyalcincom dedi ki...

Maşallah:)))

Gülcan dedi ki...

hepsi çok güzel olmuş ellerinizesağlık yeni yaşınız kutlu olsun. melisa hnm çok tatlı allah bağışlasın .

Unknown dedi ki...

Allah kizina uzun ömürler versin insallah. Bûtûn nimetler birbirinden lezzetli olmuslar. Kizina benzettim seni :)

GÖNÜL dedi ki...

ben bu resimleri kaçırmışım aman allahım ne şeker çok tatlı maaşallah allah nazardan saklasın nice sanelere sağlık ve mutlulukla sevgiler

Adsız dedi ki...

Seval abla ben Zeynep,
Pasta cok güzel gözüküyor, cok güzel bir Sayfan var :)

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe