6 Nisan 2012 Cuma

fırında pratik sebzeli pirzola

fırın poşetinde sebzeli pirzola
Bugünkü tarifimiz pratik bir davet yemeği.. Alırım kalem pirzolalarımı tavada  arkalı önlü çıtıtr çıtır kızartırım diyorsanız tabi olabilir bir şey diyemem:) ama misafirim gelecek değişik ve zengin olarak sunayım derseniz bu tarif o zaman sizin için çok uygun.. Hiç su koymadan pişirildiği için pirzolalar yine çıtır sayılır, altında sebzeler kendi suyunu salıyor üzerinde etler kendi yağını salıyor bütün tatlar harmanlanıyor ve ortaya sunumu şık bir davet yemeği çıkıyor. Sebze olarak dilediğiniz sebzeyi kullanabilirsiniz ıspanak giller hariç, patlıcan ve kabak benim yemeğimde yok sizler eklerseniz çok yakışır, ratatouille tadında olur o zaman..

miktarlar çok önemli değil istediğiniz şekilde oynayabilirsiniz et+sebze az yada çok önemli değil..
(sebzelerin üzerine burada karışık patates baharatı var onu kullandım bulabilirseniz o bulamazsanız önemli bir ayrıntı değil)

malzemeler
yarım kilo pirzola
3 renk paprika (etli dolmalık biber)
1 tane kabak
1 tane patlıcan
1 tane patates
2 diş sarımsak
3-4 tane arpacık soğan (opsiyonel)
kekik
karabiber
kişniş (opsiyonel)
toz hardal (opsiyonel)
patates baharatı yoksa toz kırmızı biber
tuz


Sebzeleri kalın jülyen (kibrit çöpü dediğimiz) doğrayın, arpacık soğanların ve sarımsakların kabularını soyun bütün olarak bırakın. Patatesleri soyup büyüklüğüne göre 4-5 parçaya bölün bir kaç kez yıkayıp nişastasını akıtın. Hepsini fırın poşetine alıp kekik hariç tüm baharatları ve tuz serpip harmanlayın. Üzerine kekik, kişniş, karabiber ve tuz serptiğiniz pirzolaları yerleştirin. Torbanın ağznı bağlayıp torbayı bir kaç yerinden delin fırın kabına koyarak 220C fırında pişirin.


schupfnudeln

Ben yanına schupfnudel yaptım siz pilavla servis yapabilirsiniz. Schupfnudel ne derseniz buzluğumda hazır 2-3 paket her zaman bulunur pilava ve makarnaya tercih ediyorum bana göre çok lezzetli geniş bir zaman bulabildiğim zaman ev de hazırlayıp yayınlayacağım eminim sizinde hoşunuza gidecektir hamuru patatesten yapılıyor tereyağında soteleniyor..

fırında sebzeli pirzola

19 yorum:

GÖNÜL dedi ki...

sevalciğim çok nefis uzanıp tabaktan bir pirzola alayım ne kadar canlı sevgiler

Gurme Şirine dedi ki...

kuzu pirzolayı çoook severim çoook..
fırında yumaşacık oluyor...
hııım canım çekti valla...
ellrine sağlık canım...
kocaman sevgiler...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Muhteşem görünüyor. Çok lezzetli olduğundan eminim.
Ben özellikle hamuru patates olan tarifi sabırsızlıkla bekliyorum.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Canım enfes bir görüntü ellerine sağlık hayırlı cumalar sevgiler.

u.aydin dedi ki...

ellerine saglik hayatim yine muhtesem bir lezzet olmus sunum da mukemmel daha ne denirsevgilerle hayirli cumalar

esra dedi ki...

Nerden bildin yaaa:)) valla biaraz önce aynen dediğin gibi aldım kalem pirzolaları önlü arkalı çıtır çıtır:))) senin gibi yapak için darısı başıma diyorum:)) ellerine sağlık canım yiyenlere afiyet olsun,bloğuma geri döndüm buyır gel önlü arkalı çıtır tariflerimde olsa gel :))

Unknown dedi ki...

Hani uzansam pirzolodan bir tane kapıvericekmişim gibi ama bana bir tane yetmez o ayrı..:))))
Muhteşem ve iştah açıcı görünüyor.
Ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım,nefis görünüyor...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Mımmm Nefis görünüyor..bende dün bonfileyi böyle yaptım,onuda tavsiye ederim.Ellerinize sağlık..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

harika olmuş dostlara layık bir yemek olmuş ellerine sağlık diğer tarifide merakla bekliyorum
sevgiler:)

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

yemeklerin bir harika sevalciğim ellerine emeklerine sağlık olsun....

Chef Leziz dedi ki...

yine harika lezzetler... ellerine sağlık

Şehnaz dedi ki...

ne muhteşem bir görüntü..ellerinize sağlık nefis..

Nil dedi ki...

mikemmel görünüyor. ellerine sağlık. ben de deneyeceğim.fikir için tşk

Oglak Kizlari dedi ki...

Vallahi benim de zanıp alasım geldi.
Ellerine sağlık.

Bitmiş anne Çiğdem

Özgür Tatlar dedi ki...

Ben misafir gelecegi zaman hic kizarma yapmam.ustum basim kokacak diye son dakika yemekleri yapmam genelde firini kullanirim.oyuzden senin pirzola tarifini cok sevdim.misafir gelmeden ver firina gitsin...

Deniz dedi ki...

Nefis görünüyor. Ama ben schupfnudelni merak ettim doğrusu.
Tarifini bekliyorum :)

Adsız dedi ki...

Kaç dakika pişirmek gerekiyor, bir de fırının hangi ayarını kullanmalıyız? (ızgara - rezistans - fan?)

yemekbiraşk dedi ki...

merhabalar
fırın ayarı fan kısmı
ama saat tutmadım patatesler yumuşayana kadar diyelim..
sevgiler..

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe