9 Ekim 2013 Çarşamba

sebzeli, tavuklu patates (pasta) salatası, karışık kızartmalı, yoğurtlu semizotu salatası

tavuklu, sebzeli patates (pasta) salatası
Bildik tat değil de farklı bir şey olmalı dedim kendi kendime, misafirlerimin beğeneceği bir şey olmalı dedim. Dediğimle de kalmadım dilim dilim servis edildiğinden hem görünümü hem tadı bakımından beni mahcup etmedi.. Başlı başına bir öğün oluşturabilecek bir yemek.. Buna benzer salatalar bloglar da var buda benim imzamla oldu :)
 
 
1. 5-6 tane patates
2-3 tane taze soğan
bir tutam maydonoz
2 ym kaşığı mayonez
2 ym kaşığı zeytinyağ
karabiber
limon suyu (ekşiliğini ağız tadınıza göre ayarlayın)
tuz

 
Patatesleri yıkayıp haşlayın. Kabuklarını soyup ezin yeşillik hariç tüm malzemeleri ekleyip ezmeye devam edin. Yeşillikleri kıyın patateslere ekleyip karıştırın.
 
2. 1 tane tavuk göğsü
1 ym kaşığı mayonez
1 ym kaşığı zeytinyağ
3 ym kaşığı yoğurt
1 tatlı kaşığı limon suyu
karabiber
tuz
 
Tavuk göğsünü yıkayıp tuzla beraber haşlayın. Suyunu süzün küçük küçük doğrayın. Diğer malzemeleri de ekleyip karıştırın.
 
3. 1 tane iri boy kereviz
3-4 ym kaşığı yoğurt
1 ym kaşığı zeytinyağ
1tatlı kaşığı limon
karabiber
tuz
 
Kerevizin kabuğunu soyun yıkayıp rendeleyin. Diğer malzemeleri ekleyip karıştırın.
 
4. 2 tane kırmızı pancar
1 ym kaşığı limon suyu
1 ym kaşığı zeytinyağ
karabiber
tuz
 
Pancarın kabuğunu soyun, yıkayıp rendeleyin. Diğer malzemeleri ekleyip karıştırın.
 
Silikon kalıbın ilk katına ince kıydığınız maydanozları serpin. Bir bardak iri kıydığınız cevizleri serpin. (cevizim kalmadığından yapamadım)
Pancarı maydanozların üzerine yayın.
kerevizi, tavuğu ve en üste patatesi yayın. Buzdolabına kaldırın bir kaç saat dinlendirin.
Ben bir gün önceden yaptım bir gün beklemiş oldu. Hepimiz biliriz ki son gün baya bir telaşlı olur önden ne kadar işimizi hafifletirsek o kadar iyi olur:)
Bir de orta da kalan boşluğa kereviz yaprakları yerleştirdim.
 
karışık kızartmalı, yoğurtlu semiz otu salatası
 
2 tane patlıcan
2 tane kabak
3-4 tane sivri biber
2 tane patates
(miktar isteğinize bağlı, çokta önemli değil)
 
Hepsini küp küp doğrayın sıvıyağda kızartın.
 
1 bağ semiz otu
yoğurt
2-3 diş sarımsak
tuz
zeytinyağ
 
Semiz otunu temizleyin budak budak ayırın Karıştırma kabına alarak çırpılmış yoğurt, tuz ezilmiş sarımsak ve üzerine biraz zeytinyağ gezdirerek karıştırın. Servis tabağına alın. Tuzunu ayarladığınız kızartmayı üzerine alın. Kaşık kaşık yoğurt koyarak süsleyin..
 
 
 
 
 
 
 

5 yorum:

*mehtap dedi ki...

karışık salataları severim, eline sağlık.

Nurşen Aksoy dedi ki...

Salatalarınıza bayıldım,değişik ve çok lezzetli olmuşlar..ellerinize sağlık..

bircanın renkli dünyası dedi ki...

elllerine saglıkkkkk müthişşşşşş:)))

Unknown dedi ki...

İkisini de şuan önüme alıp doya doya yemek istiyorum :)
Ellerine sağlık canım,tam da damak tadıma hitap edecek tarifler hazırlamışsın.
Şifa olsun :)

pınar dedi ki...

http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım salatalar nefıs gorunuyor.ellerıne sağlık.gecmıs bayramın mübarek olsun..sayfama ekledim.senı tarıflerının takıpcısıyım...bende sayfama beklerım.sevgılerımı bırakıyorum..

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe