4 Ocak 2015 Pazar

trabzon hurmalı bisküvi pastası

trabzon hurmalı/cennet meyveli bisküvi pastası

Evde yenmeyen trabzon hurmalarım vardı sırf onları degerlendirmek için nette araştırma yaptım ve en çok aklıma mutfakta1incinin tarifi yattı ve onu hazırladım. Çok meşaketli gözükse de değil vakit almıyor. Tarif aynı şekilde aktarıyorum. Sadece puding fazla gelince (isviçre markası tr.dekilerden farklı olabilir ve o yüzden fazla gelmiş olabilir) pudingli sırayı iki kat tuttum 4 sıralı pastam oldu. En üstüne de krema sıktım tercih sizin.


Malzemeler:
1 kg iyice olgunlaşıp yumuşamış trabzon hurması
2 paket pötibör bisküvi
1 bardak iri kıyılmış fındık veya ceviziçi
3-4 kaşık toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
2 kaşık mısır nişastası
Üzeri için:
1 paket vanilyalı puding
3, 5 bardak süt
hindistan cevizi,fındık, ceviz, tarçın
Yapılışı:
Önce hurmaları kabuklarından sıyırıp blendırdan geçirin. Pürüzsüz hale getirin.
Tencereye alın, içine şekeri ve yarım bardak suda açılmış nişastayı ekleyin. Göz göz olana kadar pişirin. Piştiğinde tarçın ekleyin.

Dikdörtgen borcama önce 1 sıra bisküvi dizin, üzerine sıcak hurmayı yayın, bol fındık serpin, sonra 1 sıra daha bisküvi dizin ve kalan hurmalı karışımı  yayın.

En son üçüncü sıra bisküvi dizin.
Bir paket vanilyalı pudingi tarifine göre pişirin ve son sıra bisküvilerin üzerine sıcakken yayın.

Üzerini hindistan cevizi, fındık, ceviz, tarçınla dilediğiniz gibi süsleyin.

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe